Alla inlägg under augusti 2010

Av Lovisa Mähström - 19 augusti 2010 21:38

  


jag hadde lite tråkigt så jag ritade denna :D

Av Lovisa Mähström - 19 augusti 2010 21:04

Hej!

Idag så väckte mamma mig klockan halv 11 för att vi skulle åka till E-tuna för att handla lite skol saker till mig, men det blev inte så av någon anledning... Så jag har bara varit hemme idag och inte gjort något alls nästan, tittat på lite Naruto och läst lite manga, tittat på film och skötit om blommorna på övervåningen.

 

För ungefär två veckor sen var blommorna där uppe halft döda, men nu mår de toppen ser det ut som! Vem vet, florist kanske är min grej iallafall!

 

När klockan började bli runt midagstid så åt vi kött och potatis med egen gjord brunsås, otroligt gott!

När jag ätit klart gick jag ut för att leta efter den sörsta väskan vi har här hemma, jag hittade den nere i källaren och hittade åta små spindlar i den som jag dödade med mina bara händer.

 

Jag bad mina bröder om hjälp att stopa ner mina kläder i den så att jag kunde få vara med alla tre, men det var bara Max som ville hjälpa till för då fick han ju se filmen, The nightmare before christmas.

 

Vi blev klara och sen gick vi ner, Max myste lite med mamma och Liam, jag och Patric tittade på tv, alltid trevligt att få prata med Patric, det kommer att vara jobbigt att inte kunna få prata med honom varje kväll som vi brukar. Men det kommer att bli bra endå!

 

Nu sitter jag och tittar på MTV´s cribs med honom!

 

Ha det bra så kan ni fortsätta läsa mer i morgon kväll när jag laggt till enu ett inlägg!

Av Lovisa Mähström - 18 augusti 2010 21:29

Goder kväller!

 

Hej, idag så vaknade jag och Mollie vid 11 taget. Vi gick och la oss kl fem i natt men somnade säkert vid halv sex, vi hade ju trotts allt film kväll :P Men vi har haft otroligt roligt!

Men när vi hade vaknat så tittade vi på enu en film, en musikal :D

När klockan blev 12 var hon tvungen att åka in till stan för att hämta sitt busskort.

 

Jag gick under tiden ner och åt frukost och började senare städa lite lätt på rummet så att man kunde vara där inne sen på dagen.

 

Vid två taget kom Ida och Mollie igen för att hjälpa mig att packa lite lätt, vi valde ut vilka kläder jag ska ha med mig när jag flyttar :D

När vi var klara så satt vi och pratade och tittade på film :D mycket roligt!

 

Nu ikväll har det inte hänt mycket alls, jag och Max gick över till farmor och farfar och satt och pratade en lite stund, men sen så har det inte hänt så mycket.

 

Igår när Mollie kom hit så ringde min kussin från sthlm mig på mobilen och pratade, 2 minuter senare när jag laggt på så fick jag ett sms från min farbror om att min pappa kommit hem från akuten och att han mådde dåligt. Så jag ringde till min pappa och pratade :D jag ångrar det verkligen inte, för oj vad glad han lät och jag blev också väldigt glad när han sa att han skulle försöka att bli bättre på att ringa till mig! :D

 

Nej nu ska jag titta vidare på Naruto episode 8 :D riktigt rolig serie ju :D

 

Sov bra i natt alla goa och glada!

Av Lovisa Mähström - 17 augusti 2010 16:29

Tjaba!

 

Idag väckte mamma mig klockan sju, jag skulle till tandläkaren klockan nio och var tvungen att vakna tidigt...

 

Tandläkaren sa att allt var bra, jag slipper att ha tandställning igen!

Vi kom hem runt lunch tid.

Annars har jag inte gjort något vettigt idag...

 

Ikväll blir det filmkväll med liemanen! Ska bli väldigt roligt!

Skräck desutom! enu bättre ju!

I morgon ska vi börja packa lite grejor som ska med på söndag, Ida kommer också och hjälper till.

 

Igår kväll fick jag höra någonting tråkigt!

Min biologiska pappa ligger på akuten! Han hade tydligen bara fallit ihop igår morse har jag för mig att min kussin sa. Självklart blir jag orolig, men jag hoppas att det inte är något alvarligt!

 

Hoppas att ni har det bra där ute!

Av Lovisa Mähström - 16 augusti 2010 18:52

Hej!

 

I morse så vaknade jag ganska sent, väldigt skönt. Jag hade nog kunnat sova lite längre om inte Lenna hade kommit och pussat på mig! Men hon är så söt så det gjorde inget!

Jag gick upp och tog på mig kläder, gick ut i köket för att säga till Michelle att jag var vaken, jag råkade skrämma henne med ett tydligt godmorgon!

 

Idag har jag nog inte gjort så mycket tror jag, vi har varit ute med hundarna, ätit lunch, pratat, tittat på tv, ja, helt vanliga vardagssysslor!

 

När vi åkte hem hit till mig så stanade Michelle kvar, både för att vara social och prata om flytten och lägenhets flyttningen.

När hon åkt hem ca: en timme senare gick jag och Liam in och spelade lite wii.

 

Sen blev det mat, typ hamburgare fast med korv och macka istället, det funkade det med.

Efter det så gick jag upp hit, startade datorn som började funka efter en 15-20 minuter.

 

Ikväll blir det vill lite myss med hundarna och nån film eller nått hoppas jag!

 

Ha det bra!

Av Lovisa Mähström - 15 augusti 2010 21:52

Hej!

 

Idag så har jag varit hundvakt åt Michelles hundar, allt har gått mycket bra, de är så duktiga hundarna Lenna och Agata!

Jag hade lite tråkigt och tänkte att jag städar åt Michelle idag, så jag började plocka lite från golv och bord, sen var det bara fram med dammsugaren, en timme senare var jag klar med städningen!

 

Michelle kom hem runt halv sju tiden nu ikväll med hennes lillasyster Marielle som är ett år äldre än vad jag är, vi beställde varsin pizza och åt.

När vi ätit klart så gick vi ut och satt oss på Michelles uteplats, eftersom att Marielle skulle klippa page på mig så var det lättare att sitta ute och klippa.

När hon nästan var klar med klippningen sa hon att jag inte fick se mig i en spegel fören hon fönat håret.

 

När vi var klara vid halv 10 tiden så fick jag äntligen se resultatet!

Attans vad bra det blev!  Så tack så mycket Marielle för en perfect klippning som ingen annan hade gjort lika bra som du!

 

 

Om vi tittar tillbaka till igår kväll lite gran...

När Michellle och jag var ute med hundarna i den lilla hagen så stog vi och pratade med en annan kvinna, det kom förbi en annan hund på andra sidan vägen, och eftersom att hundarna vacktar det som de är i så började de att skälla. Michelle plockade upp Lenna i famnen eftersom att hon förde ett samtal med den andra kvinnan. Då får vi en komentar utav ägaren till den andra hunden som gick förbi att, det sämsta sätet att lära en hund att sluta skälla är att plocka upp den i famnen! Och enligt honom så kunde man  lära alla hundar samma saker på precis samma sätt, och att alla hundar är lika!

 

När vi kom hem från hagen så började vi att stoppa kattkorgar med bommull, de blev väldigt fina!

 

Men till nuet igen...

Nu ikväll så tänkte vi gå till den lilla hagen igen, men Michelle är trött så vi gick bara en liten bit med hundarna, så det blir hage i morgon, då ska jag ta med kameran!

 

Ha det bra nu alla goa och glada så hörs vi i morgon!

Av Lovisa Mähström - 14 augusti 2010 18:33

Hej.

 

Jaha då var det dags att skriva igen då, roligt roligt.

Idag så har man packat grejorna tills nu i helgen, sen åkte jag iväg till Västerås till Michelle, där vi åkte till den stora hundhagen för att släppa hundarna en stund.

Efter det så åkte vi till någon affär och handlade bröd som vi skulle äta tillsamans hemma hoss henne. När vi kom hem till Michelle så åt vi och satt och pratade om bland annat hur vi ska göra när jag ska bo här.

Vi kom fram till att allt kommer att bli bra!

 

När mamma och Max åkt hem så gick jag och Michelle ut med hundarna och hämtade lite grejor i bilen som inte skulle vara där längre. Sen åkte vi iväg för att handla och hämta nyckel hos hennes föräldrar.

Där hälsade jag bland annat på nio stycken katter, jag vill ha en sån!

 

Och nu så sitter jag här och skriver, snart ska vi äta också, det blir kött och pommes.

Senare ikväll så vet jag inte riktigt vad vi ska göra, jag vet att vi ska ut med hundarna, det är alltid roligt!

 

Jag längtar verkligen tills jag börjar skolan här, jag kommer trivas bra här och i skolan med hoppas jag!

 

Ha det bra nu så hörs vi!

Och tack en en gång till Mollie :D <3333333

Av Lovisa Mähström - 14 augusti 2010 09:27

Godmorgon!

Oj, oj,oj! I natt hadde jag väldigt svårt att sova. Jag hade massor med tankar utav problem och så kalade löngner i huvet, tårarna börja rinna ner för kinderna för att jag kunde inte tänka på någonting annat än familjen... Jag tog upp mobilen och skrev till min ALLRA BÄSTA VÄN Mollie. Hon hjälpte mig att tänka på att det inte är mitt fel, och att det är jag som bestämmer vilka jag litar på! Tack vare henne kunde jag sova i natt. Verkligen världens bästa kompis, värt en dagens ros i tidningen tycker jag!

 

 

Jag vill tacka Mollie för att hon är den vän som alltid ställer upp i alla lägen för mig, dag som natt, även om vi satt i skolan och hade någon viktig gemnomgång och det kom ett pling eller surr från mobilerna så skulle vi alltid hjäpla varandra!

Det finns inga ord för hur mycket min hjälte vän betyder för mig! <333333333333 Tack en en gång för att du ställde upp!!!!!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

välkommna


Ovido - Quiz & Flashcards