Alla inlägg under augusti 2010

Av Lovisa Mähström - 31 augusti 2010 11:12

Hej igen!


Nu var det ett tag sen sist jag skrev, men jag har inte hunit i helgen och igår kväll så orkade jag verkligen inte.


I fredags så åkte jag hem till mamma och pappa över helgen efter skolan :)


I lördags var jag på bröllopp och 40-års fest på kvällen, festen var verkligen rolig!


I söndags vaknade jag klockan 12gick till mormor för att klippa gräset och sen åkte jag, mamma, pappa och Liam till IKEA i Västerås, sen var det raka vägen till lägenheten.


Igår så var det måndag, och måndag betyder skoldag.  Jag band min tredje bukett och den blev väldigt bra :D

Senare på kvällen igår så fick jag små ont i halsen, jag vaknade fyra gånger i natt av det.


Nu i dag så är det tisdag, vi började klockan 10 i morse och hade en liten genomgång om vad vi ska görra på våra idrotts lektioner den här terminen, sen när klockan blivit halv 11 så var det dags för skolfotto. Allt gick bra där.

Sen tittade vi på schemat så vi viste vad vi skulle ha för lekton sen. Vi såg att det stog datorkunskap klockan halv 1!

Så jag gick hem till lägenheten med tanke på att vi börjar om ca: en och en halv timme!


Så när klockan är ungefär 20 över 12 tänkter jag gå till skolan igen.


Ha det bra så får ni läsa mer i morgon!

Av Lovisa Mähström - 26 augusti 2010 21:48

Hej!


Idag så hade var jag trött när jag vaknade, men det var bara att g upp, i morgon ska jag ju upp tidigare.


När jag kom till skolan så fick vi lära oss att göra en buket var!

Min blev orange och grön, men väldigt fin tycker jag.


När jag kom hem så satt jag mig ner en stund och tittade på TV.

Sen ringde jag till mamma och pratade lite.


Jag mins intge riktigt vad jag har gjot idag, är ganska trött nu så...

Men jag har iallafall pluggat klart för idag :D


Jag tror nog att florist är helt rätt linje för mig!


Ha det bra nu så ska jag sova.


Godnatt!





Av Lovisa Mähström - 25 augusti 2010 20:40

God kväll!

 

Idag så vaknade jag halv åta som jag kommer att göra varge vardag framöver. Jag gick upp och gjorde mig klar till skolan, men när jag blev färdig märkte jag att det bara tagit en halv timme för mig, så jag hade 45 minuter tillgodo att inte göra någonting på :D

 

När jag kom till skolan så började vi med två timmars matte, det är tur att matte läraren är snäll och rolig!

Efter matten hade vi en timmes engelska och där efter en timmes lunch.

När luchen var slut så blev det dags för ytiligare en och en halv timmes engelska lektion, men när den äntligen var slut så fick vi ha den efterlängtande svenskan!

Vi fick sluta en timme tidigare också!

 

När jag kom hem till lägenheten så var det alldeles mörkt där inne, jag gick in i vardags rummet och såg att min sambo låg och sov i sin säng eftersom att hon hade huvudverk, så jag gick och satt mig i min säng och läste en halv bok på två timmar, tills jag blev hungrig och gick till köket för att laga mat. Det fick bli pytt i panna.

 

Nu ikväll har jag inte gjort så mycket, jag har diskat undan disken, men det är ju sånt som ska göras!

 

Här är några bilder som jag tagit som jag gillar att titta på :D

 

 

 

 

  

      

          

 

Ha det bra för det ska jag :D

Av Lovisa Mähström - 24 augusti 2010 21:54

Goddagens!


Idag så var det bara upp klockan halv åta och göra sig klar för att åka till skolan. Igentligen skulle jag gå, men det spö regnade så jag fick skuts :D


När jag kom till skolan så klev jag in inanför dören och gick framåt, först viste jag inte alls vart jag skulle, men sen när jag såg en trappa så kom jag på att vi skulle ju vaara på övervåningen.

Så jag gick upp till de andra ooch satt mig och var lika tyst som de.

När vi börjat lektionen så fick vi varrsin bok om snitt blommor :D Och därefter lite information medans vi vntade på att tvår och treor skulle bli klara med sina buketer som de sedan skulle få vissa upp för oss. De gjorde väldigt fina buketer!


När klockan blev halv 12 så fick vi gå på lunch, då träfade jag även två nya kompisar som heter Michelle och Jessica! vi ska äta på resturang varjge dag när vi inte har kärnämnen på den andra skolan, det vvill säga alla dagar utom två.


Efter lunch så lekte vi lekar med tvåorna och treorna för att få llära känna dom bättre. Det var väll ganska kul.

Vi slutade för dagen när klockan var halv två!


När  jag kom hem så satt jag mig ner vid daatorn en liten stund, efter det så tittade jag på TV och pratade lite med mamma.


När klokan blev ungefär halv sju så pkte vi till en super stor hund hage med en annan hund med. Det var väldigt roligt!

Efter det så åkte vi och handlade lite mat och frukost tiill i morgon :)

När vi var klar med det så åkte vi hem, och nu så sitter jag här och har nyss skrivit ett nytt inlägg.


Ha det bra så mår du bra!

Av Lovisa Mähström - 23 augusti 2010 19:41

Halloj!


Idag så vaknade jag och Marielle klockan nio.Vi gjorde oss i ordning så att vi kunde gå till min nya skola sen.

När klockan blivit 10 i 10 så givk vi, jag kom in näst sist men det gjorde ju inget.


Vi blev upproapade ochh fick gå med våra mentorer in till mettematik salen för att få information om hur vi kommer att ha det.

Jag tyckte att allt lät bra, lärarna verkar helt underbara med så det ska nog inte vara några problem alls tror jag!

Vi slutade klokan 11, så då var det bara att gå hem till lägenheten.


När jag kom hem så satt jag och Marielle och pratade en liten stund innan vi alla tre åkte till stan för att titta om det fanns någonting på panduro, tyvär så var hyllorna bokstavligt talat tomma!

Så vi gick till bokhandeln istället, där köpte jag ett nytt rit/skiss block för 50kr :D

När vi var klara med det så gick vi till jensens och åt lunch! Aj aj aj vad gott det var!


innan vi åkte hem så åkte vi till den stora hundhagen så att hundarna skulle f springa av sig lite, när vi kom hem igen  så fixade vi iordning i förådet lite gran.

Sen damsög vi ur lådorna som jag skulle ha mina kläder och andra saker i så att jag kunde läga i dom. När jag gjort det så blev det lite störe yta inne i vardagss/sovrummet :)


Och nu så sitter jag i soffan och tittar på two and a half men och skriver här.


Ikväll blir det nog ganska lugnt tror jag, lite naruto skulle ju sitta fint :D


Ha det bra så kommer nog jag också att ha det.


Av Lovisa Mähström - 22 augusti 2010 20:11

Halloj :D


Idag så sov jag till klockan var halv nio, sen var jag tvungen att kliva upp eftersom att jag skulle ta hand om mina två yngsta bröder Max och Liam.

Det gick bara bra eftersom att dom gick ivg till kussinerna efter att de ätit sin frukost.


Sjlv satt jag hemma och tog det lugnt tills klockan blev halv 11, då gick jag upp på mitt rum igen och började städa undan det lilla som var kvar.

När jag lagom hade blivit färdig så kom mamma och pappa hem med Heba och Neo från utställningen. Om jag uppfattade det rätt så hade det bara gått bra :D


Efter att jag pratat lite med mamma så gick vi ner och åt lunch. Nr jag ätit färdigt så började jag att gå ut till bilen och lasta in alla saker som skulle med till västerås.

När det var klart så åkte vi iväg, jag hoppade av en liten sabbis hoss mormor och fick en 100 lapp, tights och en tugummi förpakning. Sen kramade jag om henne och hon började gråta för att jag skulle flytta till en stor stad. (Inte ens mamma började gråta)


När vi kom fram och lämnat in alla saker i lägenheten så satt mamma och pappa kvar och pratade lite.

När de åkt hem så gick jag och Michelle ut för att titta på vart min nya skola ligger, inte så svårt att hitta, rakt fram hela tiden :D Hundarna fick följa med också så då fick de sin långa promenad!


När vi kom hem så fick vi besök av Michelles pappa som skulle hjälpa till med att fixa internett på datorn åt mig. Han lyckades! :D


Så nu sitter jag här och skriver. Nu kom Marielle också, så nu ska jag nog vara litee social igen :D


Ha det gött alla goa och glada!

Av Lovisa Mähström - 21 augusti 2010 20:42

Hej!

 

Idag så var mamma tvungen att vecka mig! När klockan var halv 12 tyckte hon att det var dags för mig att vakna, vilket jag kan hålla med om!

 

Jag klev upp och gick ner, åt min frukost och sen gick jag upp igen på mitt rum för att städa i ordning, och stoppa ner de allra sista sakerna i väskan.

Jag blev klar vid tre taget tror jag.

 

När jag var klar med rummer satt jag mig ner vid mitt skrivbord och ritade lite. Jag ritade Sasuke från Naruto :D den blev väldigt lyckad!

 

Eller vad säger ni?

 

Senare efteratt den var klar så åt jag mat, det blev lasange, det var väldigt gott eftersom att jag var hungrig!

 

När jag ätit klart så gick jag till mormor, vi skulle göra sällskap med varandra till affären kom vi överens om igår.

Jag kom hem när jag var klar och började bada Heba, hon ska på utställning i morgon så då måste man ju vara ren!

 

När hon var badad så satt jag mig och läste i panduro tidningen, finns ju massor med kul saker som jag vill ha!

 

Och nu så har jag tittat på lite Naruto och tittar på när pappa och Max spelar wii.

 

Lite senare, ganska snart ska jag gå upp och lägga mig och titta på någon bra film tror jag, kanske sagan om de två tornen, det var ju ett tag sen!

 

Ha det bra alla goa och glada!

 

Av Lovisa Mähström - 20 augusti 2010 21:34

Hej!

 

Idag fick jag sova tills jag vaknade, tyvär så vaknade jag klockan halv 10...

När klockan slagit halv 11 gick jag upp för att äta frukost, men jag kände inte för det så jag gick iväg till mormor istället för att klippa gräset och städa lite åt henne.

Hon var inte hemma så jag får betalningen imorgon.

 

När jag var klar med allt så ringde mamma och sa att vi skulle åka till eskilstuna för att handla skolsaker till mig.

Vi åkte iväg och köpte det vi skulle och åkte sen hem igen.

 

När vi kom hem så minns jag inte riktigt vad jag gjorde, men jag vet att jag letade efter en nyckel :P

Jag vet också att jag tittat på lite Naruto :D (det är japanskt, inte kinesiskt för er som undrar)

 

Nej nu ska jag vara social med mina vänner på fb!

 

ha det bara bra nu!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

välkommna


Ovido - Quiz & Flashcards